Paléoécologie et agriculture chez les Mayas, par David Lentz, archéobotaniste, 23 juin 2016 à la maison de l'archéologie

le jeudi 23 juin 2016 de 17h30 à 18h30
Dernière mise à jour mardi 21 juin 2016

Conférence par David  Lentz, université de Cincinnati, Ohio, professeur invité Idex, IRAMAT-CRP2A

Paleoecology and Agricultural Systems of the Ancient Maya

Jeudi 23 juin 17h30-18h30

Amphithéâtre de la Maison de l’Archéologie

Esplanade des Antilles, Pessac

David L. Lentz is Professor of Biological Sciences and Executive Director of the Center for Field Studies at the University of Cincinnati. His research focuses on anthropogenic landscape changes of the past and archaeobotanical studies in Mesoamerica, Central Asia, and North America.

He has authored more than one hundred publications that have appeared as journal articles, book chapters, and three books, Including a recent volume released by Cambridge University Press entitled, “Tikal: Paleoecology of an Ancient Maya City.”

La conférence sera suivie d'un pot en l'honneur de notre invité.

Sur inscription impérativement sur ce lien

Annonce sur le site d'UBM