Séminaire Ausonius du 1er octobre 2015 - Entre archéologie sous-marine, épigraphie et Grande Histoire: les éperons de navires des îles Aegates

le jeudi 01 octobre 2015 de 18h à 20h
Dernière mise à jour mardi 22 septembre 2015
Séminaire Ausonius du 1er octobre 2015  -  Entre archéologie sous-marine, épigraphie et Grande Histoire: les éperons de navires des îles Aegates

Par le Dr Jonathan R.W. Prag,
 Associate Professor in Ancient History - Faculty of Classics, University of Oxford

Salle Pierre Paris ou amphi archéo

Maison de l'archéologie - Université Bordeaux Montaigne

This paper presents the 11 bronze rostra so far recovered from the sea-bed at the site of the final battle of the First Punic War between Rome and Carthage in 241 BC, in the area of the Aegates Islands off western Sicily. The rostra provide unique evidence for ship design for the period, and present challenges to the traditional narrative of the naval conflict. A number of the rostra are inscribed, and offer important contributions to mid-Republican epigraphy and institutional history.

Lire la suite et voir les autres séminaires d'AUSONIUS